Pagina's

vrijdag 17 januari 2014

Update ongeluk

Update schade

Nu iets meer dan een week verder nu een update van de schade afhandeling.
De schade was snel gemeld maar ja de auto waar ik tegen aan was gereden is een leaseauto dus via via kom je bij de verzekeringsmaatschappij van de leasemaatschappij.

Aardige dame aan de lijn die direct vroeg hoe het met mij was.
Zij was behulpzaam had de foto's gezien en heb haar ook de offerte van velomobiel gestuurd en ze vroeg ook om mijn rekening gegevens dus wie weet!
Ze had wel door dat de schade behoorlijk was en dacht ook wel dat het een total loss ging worden, maar dat moet een expert onderzoeken, zij ging alle gegevens in ieder geval doorsturen naar de expert.

Ik heb de fiets nog thuis staan nu heb ik een aantal opties:

  1. Fiets wegbrengen naar velomobiel, laten opknappen zodat ie weer kan rijden maar schade blijft altijd zichtbaar. (waarde van de fiets daalt behoorlijk)
  2. Fiets inruilen bij velomobiel en een tweedehands op de kop tikken (ook niet zo makkelijk staan niet zoveel te koop)
  3. Fiets inruilen bij velomobiel en een nieuwe velomobiel kopen. (dan moet ik geld meenemen)
  4. Proberen de velomobiel met schade te verkopen aan iemand die hem wil opknappen of zelf proberen er weer iets van te maken.
Veel keuze maar ja ik heb ook nog geen idee hoeveel ik terug krijg van de verzekering.

Groet,
John



7 opmerkingen:

  1. Hallo John,

    Dan heb je in elk geval al het gevoel dat de verzekering je serieus neemt, dat scheelt al!
    Je hebt inderdaad een paar keuze's, even afwachten wat je krijgt, en dan een beslissing nemen? Geen idee wat er te koop staat en waar...... Even rondstruinen op het net kan helpen misschien?
    Succes, en groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Adri,
      Ik heb al gekeken maar ze staan niet te koop wachten op een inruil bij velomobiel.
      Ik ga zeker afwachten tot ik van de verzekering uitgekeerd heb gekregen.

      Groet, John

      Verwijderen
  2. Hoi John,

    Gelukkig heb je een verzekeringsmaatschappij die meewerkt. Hopelijk krijg je snel uitsluitsel over wat er uitgekeerd gaat worden. Hou er rekening mee dat je momenteel meer geld kwijt bent om op je werk te komen. Als je nu met de auto gaat ipv met de fiets dan moet je die kosten ook kunnen declareren denk ik. Het zijn immers onvoorziene kosten. En zoals ik al eerder liet weten, de schade kan prima en keurig en niet onbelangrijk: onzichtbaar hersteld worden. De schade aan de linker zijkant ben je dan ook gelijk kwijt want je fiets word dan geheel opnieuw gespoten. Kijk maar even op Facebook waar ik je heb getagd in de "discussie" over jouw ongeval.

    Succes met alle herstel!

    Sportieve groet, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Robber-Jan,
      Het lijkt er inderdaad op dat de verzekeringsmaatschappij meewerkt dus wie weet.
      Ik heb inderdaad opgegeven dat ik nu meer reiskosten kwijt ben en ze wilde ook voor het ongemak nog een bedrag vergoeden.
      Ik heb op facebook gekeken en ook alle reacties gelezen maar kon nog niet zo snel een link vinden van een andere velomobiel rijder! Heb jij deze misschien?

      Ook een sportieve groet, John

      Verwijderen
  3. Begin november een aanrijding gehad met de quest, gelukkig voor mij alleen cosmetische schade. Het betrof een aanrijding met een lease rijder die geen voorrang verleende. Mijn fiets is niet verzekerd, daarom direct bij de rechtsbijstand gemeld. Deze hebben het zeer goed opgepikt, na het aansprakelijk stellen en beoordeling door expert was binnen 3 weken alles afgehandeld en het schade bedrag op mijn rekening gestort.

    Q 467
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Herman,
      Ik heb mijn fiets ook niet verzekerd, heb wel een rechtsbijstand maar probeer er eerst gewoon uit te komen als dat niet lukt schakel ik de rechtsbijstand in.
      Anderzijds heb ik dan de verzekering voor niks!
      Ik ga er ook wel vanuit dat de schade snel zal worden afgehandeld. Wie fout was was overduidelijk en alle schadeformulieren zijn netjes ingevuld.

      Groet, John

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen