Pagina's

woensdag 26 augustus 2015

Woon werk kilometers 0 velomobielen gezien

Woon werk kilometers 0 velomobielen gezien


Vandaag weer eens een lek band, effe wisselen en weer doorrijden.
Nu ik weer een tijdje achter elkaar heb gefietst loopt de snelheid weer op.

In de afgelopen weken 0 velomobielen tegen gekomen vandaag wel 1 ligfiets tegengekomen.
Ik vraag mij af waarom zie ik ze zo weinig? Ze rijden zo lekker er zijn zo veel voordelen maar ja;
  • Zijn velomobielen te duur?
  • Zijn velomobielen te groot?
  • Zijn velomobielen niet bekend bij het fiets publiek?
  • Of zijn veel routes niet toegankelijk voor een velomobiel? 
  • Vind men ze te gevaarlijk (niet zichtbaar enz.)
De nep brommers (45 kilometer fietsen) worden wel veel verkocht, zien er normaal uit maar dan met veel meer pit, zo'n fiets is ook niet goedkoop!

Ik blijf gewoon lekker fietsen, en haal alle andere fietser lekker in, het leukste is als er een fietser voor je fiets en je ziet alleen maar een stipje en dan komt de fietser binnen no time naar je toe en dan zoef er voorbij.


Gr, John

8 opmerkingen:

  1. Hoi John,

    Tja, wie het weet mag het zeggen......
    -Velomobielen zijn niet goedkoop in de ogen van de meeste mensen............
    -Velomobielen nemen ook redelijk wat plaats in en zijn soms lastig te stallen in normale schuurtjes.......
    -Velomobielen zijn inderdaad niet echt bekend bij het gros van de fietsforensen..........
    -Velomobielen zijn ook onzichtbaar, dat weet iedereen je te vertellen, ondanks dat mijn vrouw altijd precies de tijd en plaats van mijn verschijnen door gegeven krijgt van de mensen die me onderweg ontmoeten..........(en niet gezien hebben....) en ook zijn ze levensgevaarlijk, dat heb ik ook al meerdere keren moeten aanhoren............

    Dus nee, ik denk niet dat je er de komende jaren véél meer gaat tegenkomen..........

    Maar blijf gewoon lekker fietsen!!!!!!!! (Doe ik ook........)☺

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste John,

    De laatst maanden heb ik er tijdens mijn woon werkritten naar Amsterdam slechts 1x een gezien. Maar als er een Velomobiel 2 minuten voor of achter je rijdt zie je hem al niet. Ze zijn er echt wel hoor. Alleen nooit waar jij bent.

    Groet, Rob

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Rob,

      Dat klopt inderdaad als ze voor en achter je rijden kom je ze niet tegen, de keren dat ik ze tegen ben gekomen was in tegengestelde richting.

      Groet, John

      Verwijderen
  3. ga maar eens in Belgenland, Duitsland, Denenmarken enz rijden, iedereen ziet je... maar zodra je de grens met NL over bent, ben je ineens onzichtbaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,

    Ik reed vanmorgen naar werk en spotte 1 gele mango.

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John,

    Heel soms kom ik een collega velonaut tegen. Maar meer dan drie of vier keer per jaar, daar blijft het dan wel bij. Rob, Nieuwegein en ik delen één stukje route, dat is slechts anderhalve kilometer lang (voor mij op 60 kilometer, voor Rob op 50 kilometer). Daar komt bij dat ik doorgaans ruim buiten de spits rij (tussen 03:30 en 05:30, tussen 11:30 en 13:30 en tussen 21:30 en 23:30). De kans dat ik dus forensende velonauten tegenkom is daardoor ook zeer klein geworden. En ja, velomobielen zijn duur, en maar weining mensen hebben er het geld voor over. Voor hetzelfde geld als een velomobiel koop je ook een klein tweedehands autootje, en dan is voor het gros van de mensen de keuze snel gemaakt.

    Fietsze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Robbert-Jan, inderdaad een klein autootje, kost ook niet zo veel maar de meeste mensen vergeten de doorlopende kosten afschrijving enz. dan wordt ie behoorlijk duur. Velomobielen zijn ook duurder dan een elektrische fiets, die iets gangbaarder en geaccepteerder is. Fietze.

      Verwijderen
  6. Hmm op mijn route Alkmaar - Amsterdam zie ik regelmatig velomobielen. In Alkmaar een oranje strada, bij koggepolderbrug soms samen bij het stoplicht met een witte XS, tussen purmerend en Amsterdam haal ik soms een Oraca in, in Amsterdam noord kom ik een zwarte quest tegen en in Amsterdam zuidoost zie ik soms een gele Quest. Meeste weken zie ik minimaal 1 ander velomobiel. In de zomer zo nu en dan ook een ligfiets.

    Rob

    BeantwoordenVerwijderen