Pagina's

donderdag 31 oktober 2013

6 Weken quest rijden en de kilometers

Ik heb mijn eerste quest velomobiel, nu een week of 6 in gebruik vooral voor mijn woon werk verkeer.
Dit is echt mijn eerst ligfiets nog nooit op een ligfiets met twee wielen gereden! Ik zag zoveel voordelen van een velomobiel.

Ik ben zeer tevreden en al heel wat rond gereden, mijn collega's laten kennis maken met een quest ligfiets of gele banaan! of zoals mijn vrouw en kinderen het noemen raketfiets, mijn zoontje noemt zelfs mijn fietsbroek raketbroek, dus dat moet wel snel gaan.

Mijn vrouw is ook heel blij dat ik met de fiets ga, dan kan zij de auto gebruiken, dus dubbel plezier.

Pech heb ik ook al gehad mijn ketting schoot er vanaf er zat ook gelijk een draai in dubbel pech dus, met een beetje rommelen een hele zwarte handen verder konden we weer rijden.
Het probleem was dat ik achter en voor tegelijk schakelde! niet meer doen dus.

Afgelopen 6 weken 1100 kilometer gereden maand oktober 650 kilometer behoorlijk wat als ik het zelf zeg.
Ik had wel behoorlijk spierpijn in mijn bovenbenen, dit wordt wel minder naarmate ik meer heb gefietst.



4 opmerkingen:

  1. Daarom heb ik een paar setjes huishandschoenen in de fiets liggen , nooit meer zwarte handen.
    Dat is inderdaad behoorlijk wat , als je zo doorgaat zou je op 10 duizend per jaar kunnen komen , daar ben ik nu mn best voor aan het doen , m,n w/w afstand is niet zo groot , helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Gerrit, m'n w/w afstand is 22 kilometer enkele reis, ik ga nu vier dagen met de fiets en een dag met de auto. Ik heb eventueel de mogelijkheid om te carpoolen twee van de vier fiets dagen.
    10 duizend klinkt erg veel!
    Ik heb inderdaad nu ook handschoenen in mijn quest liggen dit overkomt mij niet nog eens natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemiddag John,

    Ik ontdekte zojuist je blog via via, zoals dat meestal gaat en heb je direct toegevoegd aan mijn bloglijst.
    Leuk dat je het VM-rijden hebt ontdekt en je bent ook al meteen serieus kilometers aan het maken.
    Spierpijn in de bovenbenen is zeer herkenbaar. Had ik in het begin ook behoorlijk en soms nog wel eens. Vooral de cadans hoog houden en met weinig kracht fietsen. Souplesse is het toverwoord.

    Veel veilige en mooie fietskilometers gewenst.

    Gr. Wim -de roetsende en XS-ende

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Wim,

      Leuk dat je mij hebt toegevoegd aan je bloglijst, ik zal jouw ook even toevoegen.
      In het begin had ik er erg veel spierpijn in mijn bovenbeen zelfs na drie dagen rust voelde ik ze nog, het kan ook zijn dat ik niks meer gewend was.
      Inderdaad cadans hoog houden, is ook beter voor mijn knieen.
      Bedankt voor je reactie.

      Gr. John

      Verwijderen